16. červen 2022
Důležité oznámení
Obecní úřad nabízí občanům možnost pálení větví na obecním pozemku u cesty směrem na Ostroměř. Zájemci si po dohodě mohou vyzvednout klíče od oploceného pozemku u paní Barešové nebo u paní Petrové. Podmínkou je, že si občan větve na místě spálí (možné spálit i větve tújí)
08. červen 2022
Důležité oznámení
Informujeme občany, že veškeré dokumenty potřebné pro kandidaturu do podzimních voleb do zastupitelstev obcí jsou ke stažení na webových stránkách obce v sekci úřední deska. Bližší informace lze také získat na obecním úřadě. Kandidátní listiny se podávají nejpozději do 19. července do 16 hodin na MěÚ Hořice. Upozorňujeme občany na vážnou situaci, která se týká naší obce. V současné době nevíme o nikom, kdo by chtěl do podzimních voleb kandidovat. To znamená, že po volbách převezme řízení nad naší obcí přidělený úředník z ministerstva. Vše je ve Vašich rukou.
12. leden 2022
Důležité oznámení
Zájemci o vývoz septiku se mohou hlásit na OÚ Sobčice každou středu od 17 - 19 hodin v době úředních hodin.
01. leden 2022
Důležité oznámení
PŘEHLED POPLATKŮ PRO r. 2022: stočné 288,- Kč/osoba, pes 50,- Kč, popelnice 120 litrů 2.496,- Kč (svoz 1 x 14 dní), popelnice 120 litrů 1.248,- Kč (svoz 1x za měsíc), popelnice 110 litrů 2.288,- Kč (pozn.: tento objem popelnice se přes OÚ Sobčice nedá objednat. Platí pouze pro občany, kteří si tuto popelnici objednali v předešlých letech). Výše poplatku vodné 37,- Kč/m3. Poplatky můžete uhradit jakoukoliv středu od 17-19hod. v době úředních hodin, nebo bezhotovostně na účet obce č. 1165194389/0800. Do popisu uveďte druh poplatku (např. stočné, vodné, pes) a jako variabilní symbol uveďte č.p. nemovitosti. Děkujeme.

Obsah stránky

Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • okresní úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
  • O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

hodina práce (účtuje se každých započatých 30min.    bez poplatku
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)                   2,- Kč
ostatní náklady:                                                                     dle skutečně vynaložených nákladů