08. únor 2023
Důležité oznámení
Od 1.2.2023 bude probíhat svoz komunálního odpadu pouze v ranních/dopoledních hodinách, proto Vás žádáme, abyste přistavěly nádoby ke svozu ještě dnes ráno (pokud jste tak neučinili již včera).
18. leden 2023
Důležité oznámení
Obyvatelé obce Sobčice mohou v průběhu ledna a února v úředních hodinách Obecního úřadu Sobčice, to jest každou středu od 17 do 19 hodin uhradit poplatky za stočné, psy a za odvoz komunálního odpadu. Též je možnost zaslat žádost o zaplacení prostřednictví SMS zprávy (724 180 458) nebo emailem (ou@sobcice.cz). Zpětně bude odeslána informace o výši poplatku a číslo bankovního účtu obce, na který lze poplatek zaslat. Ceny veškerých poplatků jsou stejné jako v minulém roce.
18. leden 2023
Důležité oznámení
Od 1.2.2023 bude probíhat svoz komunálního odpadu pouze v ranních/dopoledních hodinách, proto Vás žádáme, aby nádoby ke svozu byly přistavovány v den před plánovaným svozem.
14. říjen 2022
Důležité oznámení
ČEZ Distribuce vyzývá vlastníky a uživatele nemovitostí, přes něž vede nadzemní elektrické vedení nebo na něž zasahuje ochranné pásmo, k pravidelnému odstraňování a oklešťování stromoví a jiných porostů ohrožujících bezpečné a spolehlivé provozování zařízení distribuční soustavy v majetku společnosti ČEZ Distribuce, a.s., jakožto provozovatele distribuční soustavy. V ochranném pásmu nadzemního vedení je zakázáno nechávat růst porosty nad výšku 3 m. Zásah provádějte průběžně v období vegetačního klidu od 1.11. do 31.3. Další informace naleznete na úřední desce obce.

Obsah stránky

Regionální produkty

Výrobky a produkty pocházející z oblasti turistického regionu Podkrkonoší (viz mapka) se mohou ucházet o značku „Podkrkonoší – regionální produkt®”. Tato značka garantuje zejména místní původ výrobku a vazbu na region Podkrkonoší, ale také jeho kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí. To vše ocení jak turisté, kteří si chtějí pořídit pravý a kvalitní suvenýr z Podkrkonoší, tak místní obyvatelé, kteří chtějí nákupem podpořit „svého” místního výrobce. Místním živnostníkům, zemědělcům, malým a středním firmám proto značka přináší především:

  • konkurenční výhodu a zvýšení odbytu, ale také
  • propagaci a reklamu pro jejich produkty a
  • sounáležitost s regionem a vzájemnou spolupráci.

Propagace značky a značených výrobků probíhá jednak formou reklamních tiskovin (katalog výrobků, plakáty, letáky apod.) a prostřednictvím médií (webové stránky včetně e-shopu, rádia, televize), jednak na společných akcích a prezentacích výrobců. A protože je značení výrobků v jistém smyslu turistickým produktem, mohou se výrobci účastnit také různých veletrhů cestovního ruchu, jako např. Regiontour v Brně nebo mezinárodní Holiday World v Praze.

Jak získat značku

Značku uděluje místní akční skupina Podchlumí o.s. třem typům výrobků a produktů:

  • Potraviny a zemědělské produkty - např. mléko, sýry, maso, ryby, pečivo, obiloviny, ovoce, zelenina, víno, nápoje (šťávy a mošty), med apod.
  • Řemeslné výrobky a umělecká díla - např. výrobky ze dřeva, skla nebo papíru, slaměné ozdoby, krajky, šperky, keramika, nábytek, upomínkové předměty, pohlednice apod.
  • Přírodní produkty – např. lesní plody, léčivé byliny, čaje, extrakty z rostlin pro kosmetické účely, kompost, minerální voda apod.

Jestliže na území Podkrkonoší vyrábíte takové výrobky, přesvědčte se, zda splňujete certifikační kritéria. Pokud ano, stačí Vám pouze vyplnit žádost o značku (viz formulář žádosti) a zaslat na adresu:

Podchlumí o.s.
Holovousy 39
508 01 Hořice

K žádosti je nutné přiložit také vzorek výrobku. Pokud jej nemůžete nebo nechcete zaslat spolu s žádostí, kontaktujte slečnu Petru Václavíkovou, regionální koordinátorku (tel.: 724 164 673, e-mail: mas@podchlumi.cz), se kterou se můžete domluvit na jiném způsobu předání. Vaše žádost bude posouzena Certifikační komisí. Certifikační komise zpravidla projednává pouze žádosti doručené nejpozději 14 dnů před jejím zasedáním. Termíny zasedání jsou zveřejňovány cca 1 měsíc předem na těchto stránkách v sekci Aktuality. Po schválení Vaší žádosti certifikační komisí Vám bude udělen certifikát, který Vás opravňuje k užívání značky, a to na dobu 2 let (poté musíte žádost podat znovu). Při vydání certifikátu s Vámi sdružení uzavře smlouvu o užívání značky.

POPLATKY

S přijímáním žádostí, vydáním certifikátu a užíváním značky jsou spojeny následující poplatky:

Registrační poplatek:
1.000,- Kč: je určen k pokrytí nákladů spojených s vyřizováním a posuzováním žádosti a udělením značky. Hradí se při předání certifikátu a podpisu smlouvy a je příjmem MAS Podchlumí.

Poplatek za užívání značky:
500,- Kč ročně pro drobné živnostníky (OSVČ) bez zaměstnanců, 1000,- Kč pro firmy s méně než 10 zaměstnanci a neziskové organizace a 2.000,- Kč ročně pro firmy s 10 a více zaměstnanci. Poplatek je splatný vždy k 31. březnu, bez ohledu na datum vystavení certifikátu. Pro stanovení výše poplatku je rozhodující počet zaměstnanců k tomuto datu. Z poplatku je hrazena propagace, marketing a prezentace značky a je příjmem MAS Podchlumí.